Croisette höjer digitaliseringsgraden

Under året har Croisette gått över till att själv hantera 3D-kameror och erbjuda lokalförmedling via 3D-visningar, inkluderat i sitt grunderbjudande. Första transaktionsprocessen med egentagna 3D-bilder är igång och efter konstant arbete mot en effektivare och mer digital rådgivning, har nu samtliga delar komponerats, delvis tillsammans med samarbetspartners.

Croisette har sedan start, för nästan exakt tre år sedan, strävat efter nya vägar att effektivisera alla typer av rådgivningsprocesser i fastighetsbranschen och arbetar med att utveckla sina och andras digitala miljöer för att bli applicerbara i branschen.

”Det är med glädje jag kan konstatera att vi blivit en etablerad aktör som levererar tjänster med högre rådgivningsgrad och högre effektivitet. Nu tar vi nästa steg och erbjuder en hittills unik lösning där vi kan genomföra en transaktionsprocess helt digitalt, i slutna miljöer för att klara av att minska spridningen av känslig information samt effektivisera processerna.  Det är med glädje vi kan konstatera att innan någon kopierar vår lösning, kommer vi ha bäst möjlighet att skapa bäst resultat – inte bara i transaktionsprocesser. Vi kommer givetvis fortsätta erbjuda den ”gamla traditionsenliga processen”, men vårt nya arbetssätt kommer vara klart mer värdeskapande och effektivare för båda parter i en transaktionsprocess. ” säger Per Svensson, VD på Croisette Real Estate Partner.

Fördelarna med digitala processer är många. Det blir effektivare processer, mindre miljöpåverkan, unika förutsättningar i statistik och beteendegenererade data samt möjlighet till högre konkurrens, oaktat hur smal eller bred en transaktionsprocess är.

”Vi testade väldigt tidigt att marknadsföra vakanta objekt via 3D-rundvandring med ett gott resultat, men märkte att vi låg i framkant samt att marknaden inte riktigt var mogen för det. Nu känns det som att marknaden mognat och vi går helt över till 3D-visning då statistiken visar att resultaten blir betydligt bättre”, säger Per Svensson. 

Croisette kommer under året presentera ytterligare innovativa och digitala sätt att effektivisera branschen på samt lansera en helt ny, egen hemsida. En ny egenutvecklad värderingssnurra beta-testas och inom kort släpps fler nyheter i digitaliseringens tecken. Tekniken kommer nyttjas av samtliga affärsområden i olika form på Croisette Real Estate Partner.

 

För mer information kontakta:
Sandra Amin Head of Marketing & Communications
Sandra Amin

Head of Marketing & Communications

Mob: +46 (0) 728 85 30 83

[email protected]

Hör av dig!

Vet du redan vad du söker? Vill du ha rådgivning?

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig!


Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad